Conversie optimalisatie (CRO)

Zorg ervoor dat elke klik op jouw website zijn vruchten afwerpt! Conversies, ofwel de acties die jouw bezoekers ondernemen, zijn cruciaal voor het behalen van een optimaal rendement. Zie je een tekort aan betrokkenheid en actie? Tijd om de kracht van conversie-optimalisatie (CRO) te ontdekken!

Ontvang een GRATIS CRO-analyse!

Nieuwsgierig hoe CRO marketing jouw onderneming kan katapulteren naar hogere opbrengsten? Laat ons een vrijblijvende, doch grondige CRO-analyse ter waarde van € 250,- voor jou uitvoeren, geheel kosteloos. Onze specialist duikt diep in de data, belichtend waar jouw website glanst en waar het nog kan sprankelen.

Verken, ontdek en groei met ons

We nodigen je uit om de onontdekte potentie van jouw website te ontvouwen, de data te doorgronden en samen met ons te bloeien naar ongekende hoogten. Jouw succesverhaal wordt ons volgende avontuur. Beslis na onze grondige analyse of wij de partners zijn in jouw volgende hoofdstuk van groei en bloei.

Laten we samen de verborgen kansen binnen jouw website aan het licht brengen en elke klik laten tellen!

Wat is de gebruikerservaring op jou website?

Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Wat is conversie optimalisatie?

Een bezoeker converteert als een bezoeker een actie onderneemt waar jij iets aan hebt. Dat kunnen bijvoorbeeld acties zijn zoals offertes aanvragen, producten aanschaffen, een service boeken, contact opnemen of inschrijven voor de nieuwsbrief. Wanneer we precies van een conversie spreken verschilt dus per situatie. De ene keer houdt dit contact opnemen in en een andere keer is dit het plaatsen van een bestelling.

Conversiepercentage optimaliseren

Niet alle bezoekers die jouw website bezoeken worden conversies. Het aantal bezoekers dat wel converteert kun je uitdrukken met een conversiepercentage. Door middel van conversie optimalisatie verbeteren we bepaalde onderdelen van de website, waardoor bezoekers eerder tot conversie overgaan.

Omdat we het aantal conversies vaak in een percentage uitdrukken, wordt conversie optimalisatie ook wel CRO genoemd. Dit staat voor Conversion Rate Optimization.

Door de CRO te optimaliseren, verhogen we dus het conversiepercentage. Stel dat een conversie voor jouw bedrijf een bestelling is, dan betekent een hoger conversiepercentage dat je met hetzelfde aantal bezoekers meer bestellingen ontvangt.

Online marketing overleg

Onze conversie optimalisatie specialist staat klaar om jouw website naar nieuwe hoogten te tillen. We begrijpen het belang van een soepele klantreis, en daarom gaan we grondig te werk.

Allereerst voeren we een diepgaande CRO-analyse uit om te ontdekken waar jouw klanten vastlopen en waar ze afhaken. We willen begrijpen wat er op jouw website gebeurt en waarom. Op basis van deze inzichten ontwikkelen we een plan van aanpak dat specifiek is afgestemd op jouw website en jouw doelgroep.

Onze focus ligt op het optimaliseren van de klantreis. We zullen ieder detail van je website onder de loep nemen, van de content en leesbaarheid tot de navigatie. We zorgen ervoor dat jouw Unique Selling Points (USP’s) opvallen, dat je call-to-action’s effectief zijn, en dat reviews en afbeeldingen de juiste boodschap overbrengen. Kortom, we streven ernaar om elk aspect van je website te verbeteren, zodat de klantreis vlekkeloos verloopt en bezoekers worden aangemoedigd om actie te ondernemen.

Maar daar stopt het niet. We begrijpen dat de gebruikservaring cruciaal is. Daarom zullen we er alles aan doen om de gebruikservaring te verbeteren, of het nu gaat om het optimaliseren van laadtijden, het vereenvoudigen van formulieren of het stroomlijnen van het navigatieproces.

En we gaan verder dan dat. We blijven de resultaten van onze aanpassingen continu testen en analyseren. Alleen door voortdurend te meten en te optimaliseren, kunnen we zeker zijn van duurzame verbeteringen voor jouw website.

Kortom, onze conversie optimalisatie specialisten zijn gepassioneerd en toegewijd aan het transformeren van jouw website in een converterend meesterwerk. We staan klaar om jou te helpen de concurrentie voor te blijven en meer succes te behalen online. Laten we samen aan de slag gaan en de klantreis optimaliseren voor blijvend succes.

Acties zijn conversies

Jij wil dat jouw bezoekers bepaalde acties voltooien op jouw website. Al deze acties zijn conversies. Er zijn ongelooflijk veel soorten conversies. Bovendien streven verschillende bedrijven naar verschillende soorten conversies. Dat kunnen acties zijn zoals:

  • Inschrijven voor de nieuwsbrief
  • Een e-book downloaden
  • Doorklikken naar de volgende pagina
  • Contact opnemen via mail
  • Een offerte aanvragen
  • Inplannen van een afspraak
  • Producten aan een verlanglijstje toevoegen
  • Afrekenen van producten

Conversies bepalen hoe succesvol jouw bedrijf online is, het zijn dus doelen. Iedere pagina op jouw website heeft zo’n doel en via CRO zorg je ervoor dat dit doel vaker wordt behaald.

Microconversies, die vaak over het hoofd worden gezien maar niet minder belangrijk zijn, vormen de bouwstenen van het succes van jouw online marketingcampagne. Het zijn die schijnbaar kleine stappen die bezoekers zetten op weg naar de uiteindelijke grote doorbraak.

Stel je voor dat een bezoeker je website verkent, de prijslijst raadpleegt of het boekingssysteem bezoekt. Dat zijn precies de momenten waarop microconversies plaatsvinden. Het zijn als puzzelstukjes die samen een groter geheel vormen.

Denk eraan dat bezoekers doorgaans een reeks van deze microconversies doorlopen voordat ze uiteindelijk die gewilde macro conversie realiseren. Het is als het beklimmen van een trap, elke trede brengt je dichter bij de top.

Het begrijpen en optimaliseren van deze microconversies is de sleutel tot het vergroten van het succes van jouw online marketingcampagne. Ze zijn als bouwstenen voor jouw succesverhaal, en we staan klaar om je te helpen ze te perfectioneren. Laten we samenwerken om die kleine stappen om te zetten in grote sprongen vooruit naar jouw doelstellingen.

Macro conversies zijn conversies die vaak écht iets opleveren. Deze acties hebben veel invloed op het slagen van jouw digitale marketingcampagne. Bij macro conversies moet je bijvoorbeeld denken aan een online aankoop of het aanvragen van een offerte. Macro conversies hebben meer impact en dus een grotere waarde dan micro conversies.

Bij conversie optimalisatie leggen wij de nadruk op twee essentiële pijlers: dataverzameling en testen. Deze twee krachtige instrumenten vormen de ruggengraat van ons succes.

Allereerst zijn we meesters in het verzamelen van waardevolle data. Met behulp van geavanceerde tools zoals Google Analytics brengen we niet alleen macro conversies in kaart, maar ook de subtielere micro conversies die een cruciale rol spelen in jouw online succes.

Terwijl we data verzamelen, gaan we tegelijkertijd aan de slag met het verbeteren van jouw website. Onze experts brengen doelgerichte aanpassingen aan om de gebruikerservaring te optimaliseren. Maar we gaan verder dan dat.

We zijn fervente testers. We experimenteren met verschillende soorten pagina’s om te ontdekken welke het beste aanslaan bij jouw bezoekers. We meten, analyseren, en finetunen voortdurend om de ideale formule te vinden voor maximale conversie.

Met onze aanpak krijg je niet alleen inzicht in het gedrag van jouw bezoekers, maar zorgen we er ook voor dat je website steeds beter wordt in het vastleggen van die waardevolle conversies. Kortom, we combineren data en testen om jouw online succes te optimaliseren en te laten groeien. Samen kunnen we jouw digitale aanwezigheid naar nieuwe hoogten tillen.

Multivariate en A/B testen

Er zijn allerlei manieren om testen uit te voeren. Bijvoorbeeld door middel van A/B testen, waarbij je bijvoorbeeld bezoekersgroep A de ene boodschap laat zien en bezoekersgroep B de andere. De boodschap die de meeste conversies oplevert nemen we daarna in gebruik.

Een andere mogelijkheid is multivariate testen. Webpagina’s bestaan uit heel veel kleine onderdelen. Hierin kun je oneindig aanpassingen aanbrengen en variëren met verschillende combinaties. Bij multivariate testing achterhaal je welke combinatie de beste resultaten oplevert.

Ons CRO-stappenplan is onderdeel van de groeistrategie. De eerste stap van ons conversie optimalisatie plan is het vastleggen van de doelstellingen. Als we duidelijk meetbare doelen hebben gesteld volgen daarna stap 2 t/m stap 6. Vanaf dit punt is het eigenlijk een circulair plan, want uit de testevaluatie krijgen we weer nieuwe data en op dat moment begint het proces opnieuw vanaf stap 2.

  1. Doelen vaststellen
  2. Data analyseren
  3. Inzichten verzamelen
  4. Verbeterpunten categoriseren
  5. Acties prioriteren
  6. Tests evalueren

Veelgestelde vragen

CRO staat voor Conversion Rate Optimization en heeft als doel om meer bezoekers op een website om te zetten naar klanten of leads. Door middel van het optimaliseren van de website, de inhoud en het ontwerp, wordt getracht om de bezoekerservaring te verbeteren en het aantal conversies te verhogen. Het mooie aan CRO is dat het niet alleen kan leiden tot meer omzet en klanten, maar ook kan bijdragen aan een betere gebruikerservaring. Door bijvoorbeeld de navigatie te vereenvoudigen, de laadsnelheid te verbeteren of het gebruik van call-to-actions te optimaliseren, kan de websitebezoeker sneller en gemakkelijker vinden wat hij of zij zoekt.

Conversie optimalisatie is een geweldige manier om de prestaties van jouw online bedrijf te verbeteren. Door het optimaliseren van jouw website of app kan je meer klanten aantrekken en beter aan jouw doelen voldoen. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je meer producten verkoopt, meer leads genereert, of meer gebruikers aantrekt. Door conversie optimalisatie toe te passen, kan je jouw website of app verbeteren op basis van data en inzichten. Door middel van A/B-testen en andere experimenten kan je verschillende variaties van jouw website of app testen om te zien welke variant het beste presteert. Op basis van de resultaten van deze tests kan je vervolgens beslissingen nemen om de gebruikerservaring te verbeteren en de conversie te verhogen.

Conversie optimalisatie gaat niet altijd om grote veranderingen. Soms kunnen kleine aanpassingen zoals het wijzigen van de kleur van een knop, het aanpassen van de call-to-action tekst of het verbeteren van de laadsnelheid van een pagina al aanzienlijke verbeteringen opleveren. Ook mobiele optimalisatie is cruciaal in conversie optimalisatie. Ervoor zorgen dat je website goed werkt op mobiele apparaten zal de gebruikerservaring verbeteren en de conversieratio verhogen. Het is belangrijk om continu te testen en te experimenteren om deze snelle winsten te ontdekken.

Als je CRO marketing toepast werk je aan het  systematisch verhogen van het percentage websitebezoekers dat een gewenste actie uitvoert. Zulke acties kunnen zijn: een aankoop doen, een formulier invullen of zich abonneren op een nieuwsbrief.

CRO marketing ontfermt zich over het analyseren van gebruikersgedrag en de interactie met een website of app en stelt hierbij de gebruikerservaring centraal. Door middel van diverse testmethoden zoals A/B-testen, heatmaps en gebruikersenquêtes, breng je in kaart welke elementen van een pagina het meest en minst effectief zijn in het sturen van conversie. Aanpassingen, vaak op basis van psychologische principes, worden vervolgens doorgevoerd om de klantreis zo intuïtief en aantrekkelijk mogelijk te maken, resulterend in een verhoogde conversie en versterkte klantloyaliteit.

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.

Online marketing

Over ons

Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?

Rocket Marketing bestaat uit een team van specialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.

Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe online marketingstrategieën.

We zwemmen enigszins tegen de stroom in, pakken kansen die anderen laten liggen. Hoe wij te werk gaan, leggen we je graag uit, want we houden van transparantie en openheid van zaken. Jouw doelstellingen zetten we om in een online marketingplan en dit plan voeren we vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier ontzorgen we je volledig en krijg je grip op online marketing en je doelen.