Groeistrategie

Als ondernemer ben je veel met de groei van je bedrijf bezig. Wij helpen je graag bij het bedenken van een passende groeistrategie. Bij Rocket Marketing gebruiken we een zelfontwikkelde groeimethode waarmee we in staat zijn om bedrijven steeds te helpen groeien. Dit proces noemen we de Growth Cycle. Op een systematische manier kunnen we jouw bedrijf helpen om optimaal te blijven groeien.

Een gratis groeianalyse aanvragen

Wij laten je graag zien hoe jouw bedrijf kan groeien. Wanneer je daar benieuwd naar bent, kun je een gratis groeianalyse ter waarde van € 250,- bij ons aanvragen. Wij zullen dan een uitgebreide analyse voor je uitvoeren, waarna je een rapport ontvangt waarin wordt vermeld hoe jouw bedrijf kan groeien. Het grootste deel van de bedrijven die wij analyseren loopt omzet mis, omdat ze online marketing kansen laten liggen.

Een groeianalyse aanvragen bij Rocket Marketing is gratis. Na de analyse bieden we je ook aan om je te helpen bij het bedenken en uitvoeren van de perfecte groeistrategie. Of je daarvoor kiest beslis je echter zelf. Het aanvragen van een groeianalyse kan dus gratis en vrijblijvend.

Hoe werkt onze groeimethode?

De Growth Cycle, zoals we onze groeimethode noemen, helpt bedrijven bij het bepalen en uitvoeren van de perfecte groeistrategie. We bieden verschillende hulpmiddelen en tools aan waarmee je kunt nagaan wat je huidige positie in de markt is en welke marketingkanalen je het best kunt gebruiken. De marketingkanalen die je momenteel al gebruikt, kunnen we voor je analyseren en daarnaast laten we je zien welke kansen voor het grijpen liggen.

Wij bedenken de perfecte groeistrategie voor jouw bedrijf. Alle acties die onderdeel uitmaken van deze groeistrategie plannen we in de Growth Cycle agenda in. Zo wordt de strategie tot in de puntjes gepland. De Growth Cycle groeimethode vereist een goede samenwerking. Wij zullen de lastigste technieken uitvoeren, maar eenvoudigere taken kun je ook zelf oppakken. Wij zullen altijd goed overleggen welke stappen er vereist zijn en wie welke taken oppakt. Dankzij onze Growth Cycle wordt de focus op een optimale groei een gewoonte.

Focussen op de groei van je bedrijf is zeer belangrijk, omdat je zo een hogere omzet, en dus ook meer winst, kunt behalen.

Samen een strategische sparringsessie?

Wat zijn jouw groeidoelstellingen? Plan een afspraak in met een online marketing specialist.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Hoe gaan wij te werk?

Wanneer we een groeistrategie voor je bedenken, zullen we altijd eerst beoordelen hoe de resultaten op het moment zijn. Zo zullen we onder andere analyseren wat er momenteel binnen jouw bedrijf aan sales en online marketing wordt gedaan. We gaan na wat er goed gaat en waar er nog ruimte is voor verbetering. Zo voorkomen we dat je strategieën die al goed werken stopzet. Dat zou immers zonde zijn.

Groeistrategie voor vooruitgang

Vanuit onze analyse van de huidige marketingactiviteiten en marketingkansen voor jouw bedrijf gaan we van start. Met behulp van de groeistrategie brengen we jouw route naar succes in kaart. Gezamenlijk rollen we de groeistrategie uit, waarbij we ons richten op vooruitgang, zodat jouw bedrijf optimaal kan groeien. Een goedwerkende website is daarbij essentieel. Onderweg houden we constant in de gaten of we nog steeds de goede kant op gaan of dat we ons plan enigszins moeten aanpassen om op veranderingen in de markt in te spelen. 

SEO en adverteren als onderdeel van groeistrategie

De opbouw van de groeistrategie voor jouw bedrijf bestaat uit verscheidene online marketing gerelateerde activiteiten. Hieronder vallen zoekmachine optimalisatie, online adverteren, social media advertising, maar ook de technische verbetering van jouw website. Al deze middelen kunnen we voor je inzetten om de hoeveelheid bezoekers en conversies te verhogen.

Op het moment dat we je huidige online-marketingkanalen hebben georganiseerd, beginnen we met het aanbrengen van de eerste verbeteringen. Uit de analyses is gebleken waarop we ons moeten focussen. Nu wordt het tijd om dit om te zetten naar een concreet plan. We zullen alle geplande acties opnemen in onze Growth Cycle agenda. Groeien wordt zo echt een gewoonte voor je bedrijf.

We beginnen doorgaans met het optimaliseren van de huidige strategieën. Omdat je daar al eerder in hebt geïnvesteerd, kunnen er relatief eenvoudig verbeteringen worden aangebracht. Vandaar dat we de huidige kanalen als laaghangend fruit kunnen zien.

Zodra de eerste verbeteringen zijn aangebracht, komen de meer ingewikkelde technieken aan bod. We gaan goed na hoe het met jouw Brand Identity gesteld is. Het is namelijk van essentieel belang dat jouw bedrijf zich van de concurrent onderscheidt. Zo gaan we bijvoorbeeld na wat je corporate story is en of jouw USP’s wel écht uniek zijn. Bovendien gaan we na of je nu nog wel hetzelfde naar je visie, missie en kernwaarden kijkt. Kortom: wij stellen je de vragen waar je als ondernemer het antwoord op weet, maar waar je nog niet eerder over hebt nagedacht.

Zodra we de Brand Identity eens goed onder handen hebben genomen, wordt het tijd om je website te beoordelen. De website is namelijk een zeer belangrijk onderdeel van de branding van een bedrijf. Marketing kun je zien als een move maken naar je crush. De branding geeft een reden om ook op jouw aanbod in te gaan. Wat we daarmee willen zeggen is dat je website talloze bezoekers kan hebben, maar zonder de juiste branding zul je alsnog niet de gewenste verkoopcijfers behalen. We zullen je website dan ook op basis van tientallen factoren analyseren. Zo controleren we onder andere de afbeeldingen, gebruiksvriendelijkheid, Call to Action’s en de aanwezige content.

De marketingkanalen waar je gebruik van maakt zijn inmiddels geoptimaliseerd. De identiteit van je bedrijf is verbeterd en je website slaagt erin om bezoekers ook te overtuigen. Nu kunnen we dus nieuwe stappen zetten. We moeten alles uit de kast halen om de groei van je bedrijf nog verder te verbeteren. Dat doen we door middel van onze zogenaamde ideeënbox. Daar hebben we al onze kennis en strategieën in opgeslagen. Wanneer we de perfecte strategie bedenken met behulp van onze ideeënbox, spreken we bij Rocket Marketing van “out-of-the-ideeënbox denken”.

Goede ideeën zijn fantastisch, maar wanneer je ze niet uitvoert heb je er weinig aan. Zodra we de ideeën goed op papier hebben gezet, plaatsen we deze direct in onze Growth Cycle agenda. Zo hebben we tot in de puntjes gepland welke groeitechnieken wanneer uitgevoerd moeten worden. Veel complexe technieken zullen wij oppakken, de eenvoudigere technieken kunnen, we in overleg met jou, intern door jouw bedrijf laten oppakken. Als groeipartner vinden we een goede samenwerking dan ook zeer belangrijk.

Onze Growth Cycle agenda zorgt ervoor dat alle acties tijdig worden ondernomen. Zo wordt groeien echt een gewoonte. Wanneer groeien een nieuwe gewoonte voor je bedrijf is geworden, blijkt het een stuk eenvoudiger dan je in eerste instantie zou denken.

Omnichannel gaat nog een stapje verder dan multichannel. Bij omnichannel denken gaan we na wat voor totaalervaring de klant heeft. De content op alle kanalen moet goed op elkaar afgestemd zijn. De merkbeleving moet dus gelijk zijn voor ieder kanaal. Belangrijk is dan ook dat de klant op ieder kanaal goed geanalyseerd wordt.

Online marketing

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.

Online marketing

Over ons

Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?

Rocket Marketing bestaat uit een team van specialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.

Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe online marketingstrategieën.

We zwemmen enigszins tegen de stroom in, pakken kansen die anderen laten liggen. Hoe wij te werk gaan, leggen we je graag uit, want we houden van transparantie en openheid van zaken. Jouw doelstellingen zetten we om in een online marketingplan en dit plan voeren we vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier ontzorgen we je volledig en krijg je grip op online marketing en je doelen.