404
Wat is een 404 melding?
Een 404-melding, ook wel bekend als een “fout 404” of “pagina niet gevonden” melding, is een veelvoorkomende HTTP-statuscode die wordt weergegeven wanneer een webserver geen gevraagde bron kan vinden. De term ‘404’ is afgeleid van het 404 Not Found-bericht dat wordt teruggestuurd door de server om aan te geven dat de opgevraagde webpagina niet beschikbaar is. Dit kan gebeuren om verschillende redenen, zoals een verbroken link, een verkeerd gespelde URL, een verwijderde pagina of een gewijzigde URL-structuur.
Definitie 404
Een 404 error is een error die van de server van een website komt. De server geeft ermee aan dat de pagina die je probeerde te zoeken niet kan worden gevonden.
Automatische 404 reactie
Wanneer een gebruiker een webpagina probeert te openen die niet beschikbaar is, genereert de webserver automatisch een 404-melding om aan te geven dat de gevraagde bron niet kan worden opgehaald. Deze melding wordt meestal weergegeven op de webpagina zelf, en het bericht kan variëren, afhankelijk van de configuratie van de webserver. De 404-melding kan een eenvoudige tekst bevatten, zoals “Pagina niet gevonden” of “404 – Bestand niet gevonden”, samen met suggesties voor de gebruiker om mogelijk relevante pagina’s te bezoeken of een zoekopdracht uit te voeren.
Online marketing begrippenlijst
- A/B-test
- AB-test
- Above The Fold
- Account based marketing
- Acquisitie
- Ad auction
- Ad extensions
- Ad Rank
- Adaptive Design
- adaptive of responsive design
- Advertorial
- Affiliate marketing
- Ahrefs
- AI
- ai overview google
- AI-technologie-verbeteren-Gemini
- AIDA-model
- Algoritme
- Alt tag
- Alt-text
- AMP
- Anchor link
- Anchor tag/text
- API
- Audience targeting
- AVG
- Caching
- Canonical tag
- CAPTCHA
- Chatbot
- ChatGPT
- ChatGPT-OpenAI
- CMS
- Commissie
- Concurrentieanalyse
- Content
- Content Syndication
- Contentsilo
- Contentstrategie
- Conversational marketing
- Conversie
- conversie optimalisatie voor bedrijven
- conversie-funnel-i
- Conversie-optimalisatie CRO
- Conversieratio
- Cookies
- Copywriting
- CPA / CPC / CPL / CPM / CPS / CPV
- Crawlen
- CRM
- Cross-linking
- Cross-linking
- CSS
- CTA (call to action)
- CTR
- Customer journey
- Customer Lifetime Value (CLV)
- Gastblog
- Gebruiksvriendelijkheid
- Geo-targeting
- Gesponsorde link
- Google Ads
- google ads op smartphone
- Google Ads Smart Bidding
- Google algoritme
- Google Analytics (GA)
- Google Gemini
- Google Hummingbird update
- Google Mijn Bedrijf (GMB)
- Google Panda update
- Google Penguin update
- Google Posts
- Google Sandbox
- Google Search Console
- Google Shopping
- Google Tag Manager (GTM)
- Google Trends
- Google Updates
- Grey Hat SEO
- Guest blogging

